Waar gaat jullie Peugeot heen deze zomer?

Voor alles wat je elders niet kwijt kan.
Waveghel
Peugeot Liefhebber
Like! Gekregen: 2 keren

Re: Waar gaat jullie Peugeot heen deze zomer?

Bericht door Waveghel »

Die van mij, 208 2021, heeft net afgelopen mei en juni Valencia, Granada, Malaga, Ronda, Cornil dl Fr, Cadiz, Jerez, Sevilla, Cordoba, Madrid, Bilbao, Donostia, Bordeaux en Parijs gezien. Dagteller gaf 6100 aan in zes weekjes!
Arthur
Peugeot Freak
Like! Gegeven!: 2 keren
Like! Gekregen: 15 keren

Bericht door Arthur »

Peugeot-5008 schreef: 07 jul 2024, 17:36 Het P+R terrein waarnaar ik refereer heet Amsterdam Airport Schiphol P3 Lang Parkeren.

Dus wel de grens over. Maar dan met ander vervoer.
Helder Niels, ook helemaal goed, andere voer-/vluchttuigen, Air France (ook Frankrijk gerelateerd)? Hier een paar keer met 'AIR' op pad geweest, maar liever toch die 'vier wielen' zodat ik zelf aan de knoppen kan zitten, er gaat bij mij niets boven dat stuurwiel (of het nu Frans of Sverige is) :mrgreen:
107 Daily (2011)
208 Fun (2018) Topstaat
3008 Caravantrekker (2021) met zodanig gebruik (weinig dus)
SAAB (2006) Obsessie 95% van het jaar aan druppellader
Knaus (2023) Caravan
[highlight=yellow]OV (trein/bus) woon-/werk (bespaart onnodige kilometers op de tellers)[/highlight]
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 113 keren
Like! Gekregen: 291 keren

Bericht door Peugeot-5008 »

Het is zover rijden naar Mexico, Antillen, Cuba etc.
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw lederen “nappa” bekleding, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
peutje
Peugeot Fanaat
Like! Gekregen: 1 keer

Bericht door peutje »

De 508SW gaat naar Midden Zweden over een paar weekjes, met een mooie knaus er achter🤓, vermoedelijk 3 weken later terug via Noorwegen.
508SW gris platinum, ble. Allure, 1.6-180, aangevuld met afneembare trekhaak en stoelverwarming.
Arthur
Peugeot Freak

Bericht door Arthur »

Vorig jaar gedaan, prachtig daar, via Jutland (DK) Fuenen en Sealand (ook DK) naar Malmo (SE) en vanuit daar door naar Stockholm. Uiteindelijk via Trollhattan (SAAB Museum) weer terug (en dus geen enkele veerboot gehad), bijna 4.000 km gereden (ook met 3008). Dit jaar dus weer eens de andere kant op.
107 Daily (2011)
208 Fun (2018) Topstaat
Knaus (2023) Caravan
[highlight=yellow]OV (trein/bus) woon-/werk (bespaart onnodige kilometers op de tellers)[/highlight]
Cobus
Peugeot Freak
Like! Gekregen: 2 keren

Bericht door Cobus »

@Arthur,
Klopt zeker een mooie omgeving.
Ben er van het weekend nog geweest.
Met een beetje geluk gaan we daar in de toekomst ook wonen.
Mijn vrouw komt uit Chaam en wil weer graag terug.
Nu zitten we in het midden van het land.
Dus gaan we lekker terug naar het vredige Brabant.
Abe504
Peugeot Fanaat
Like! Gekregen: 13 keren

Waar gaat jullie Peugeot heen deze zomer?

Bericht door Abe504 »

Arthur schreef:
Abe504 schreef: 07 jul 2024, 17:13
Arthur schreef:
Ik ben benieuwd, al heel veel gezien in Frankrijk (net zoals mijn wijlen ouders), Carcassonne/Bordeaux nog niet, eens kijken in die regio. Binnendoor dus om Paris, via CF en dan via Mauric en Auriac en Rodez. Terug Oradur sur Glane bezoeken en Rouen eens bekijken, totaal zo'n 3.000 km schat ik in. Weersvoorspellingen zijn goed, nu maar hopen dat ze uitkomen.

Ga je kamperen of hotel of Mobil home?
Ik huur altijd twee verschillende huisjes. Deze keer eerst twee weken regio Bordeaux en de laatste week in de buurt van Oradour sur Glane. Zeer indrukwekkend kan ik je zeggen. Wij hebben kennissen daar in de buurt die we nog willen bezoeken.
We proberen ieder jaar een andere streek maar dat wordt steeds moeilijker, al ontzettend veel van Frankrijk gezien maar het blijft altijd mooi. Ook toeren we vaak in het voorjaar en najaar met de oldtimer door Frankrijk.
Frankrijk is zo mooi, Morvan moeten we nog heen, verder bijna (denk ik?) overal al zo'n beetje geweest. Oldtimer ga je? Mag ik vragen wat voor één? Peugeot wellicht of iets helemaal anders. Bij Van Tilborg staat een 504, prachtig werkelijk! Wij hebben een Youngtimer (geen Peugeot) en in 2021 in Kaysersberg mee geweest (ook prachtige omgeving).
De Morvan ben ik ook vaak geweest, woonde een tante van mijn vrouw.
De oldtimer is uiteraard een Peugeot, een 403 welteverstaan. Duitsland, België, Luxemburg, Frankrijk, geen probleem voor het oude ding. Druk bezig met een 504 cabrio van 1972 met toch iets meer werk dan ik in eerste instantie dacht. Kan het iedereen aanraden om te onthaasten van het dagelijkse leven. En ja, met een oude Franse auto naar Frankrijk kun je bijna altijd rekenen op een warm ontvangst Afbeelding.
Wat voor youngtimer heb je?
Arthur
Peugeot Freak

Bericht door Arthur »

@ Abe504

Een 304, prachtig, daar zul je wel hoge ogen mee gooien in La Douce France! Hele leuke Peugeot. Hier geen Franse Young Timer, maar een Zweed, SAAB 9-3 2.8T V6 Cabrio(let) uit 2006 met nog geen 60.000 km op de teller in perfecte staat (Klasse 1, concoursstaat) en dus compleet vertroeteld. In 2021 mee naar Kaysersberg geweest. GEEN hoge ogen, geen succes in Frankrijk (snap ik) maar wel liefhebber dus bij mij. Van huis uit dus geen SAAB maar Peugeot.... Maar eens een apart topic openen @ Niels/Rick, "Peugeot, hoe zijn we gevaren" Dan kan ik wel wat vertellen (en anderen ook wellicht?)
107 Daily (2011)
208 Fun (2018) Topstaat
Knaus (2023) Caravan
Ron
Peugeot Freak
Like! Gegeven!: 9 keren
Like! Gekregen: 28 keren

Bericht door Ron »

De 408 gaat dit jaar voor het eerst mee op reis naar Duitsland, niet al te ver, omgeving Trier, Moezel. Benieuwd hoe de hybride bevalt in de heuvels.
Abe504
Peugeot Fanaat
Like! Gekregen: 13 keren

Bericht door Abe504 »

@Arthur, geen 304 maar een 403 van 1963.
Ik wis ook eigenlijk wel dat je een Saab hebt, vaak genoeg gelezen hier .
Had onlangs ook bijna een Saab cabrio gekocht, een 9.3 Aero van 2002. Echt een plaatje van een auto. Helaas wilde de eigenaar er op het laatste moment toch niet vanaf. Leuk me leuk om er een cabrio bij te hebben voor de Franse vakantie zolang de 504 nog niet af is.
Maar ach we hebben nu al 5 auto’s dus misschien maar goed dat het niet doorgegaan is.
dbn
Peugeot Liefhebber

Bericht door dbn »

Dit jaar via Bordeaux naar Santiago de Compostela. Vorig jaar nog tot in Coimbra (P) geweest.
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI BL Premium EAT6 2015
Bart-Peugeot
Peugeot Die-Hard
Like! Gegeven!: 1 keer
Like! Gekregen: 21 keren

Bericht door Bart-Peugeot »

De 308 was afgelopen mei al in Denemarken en wel op Bornholm om wat meer de specifieke regio aan te geven.

Deze zomer gaat de reis met caravan naar de Ardèche en regio mont Ventoux. Ook naar Frankrijk dus.
In bezit van een blauwe 308 SW 1.6 bluehdi BLE Pack (2015).
awtg3008
Peugeot Liefhebber
Like! Gekregen: 1 keer

Bericht door awtg3008 »

De 3008 heeft ons eerst naar de Cote 'd Azur gebracht, Fréjus. Een tussen stop in Lyon. Na 8 dagen heeft hij ons via de bloemen rivera naar het Gardameer gebracht, Bardolino. Na 8 dagen via Oostenrijk weer terug naar huis. Hij heeft er 4800km opzitten. Het was een aangename reis met onze nieuwe auto en meteen een test hoe ze het zou doen de Hybrid4. Voor mij ook de eerste keer, sinds 1989, een benzine ipv diesel. Iets vaker tanken, maar ook iets vaker de benen strekken en dat was opzich ook niet erg. Laden was niet mogelijk in Frankrijk bij de accommodatie of omgeving, bij het Gardameer hetzelfde.
huidige: Peugeot 3008II Hybrid4 300pk EAT8 (Full-Options) 2024
Peugeot 308SW GT 2.0 BlueHdi EAT6 180PK 2019-2024;
Peugeot 3008GT 1.6 Hdif 2013-2019;
Peugeot 307SW Pack 2.0 Hdi 2004-2013.
Arthur
Peugeot Freak

Bericht door Arthur »

Abe504 schreef: 07 jul 2024, 22:34 @Arthur, geen 304 maar een 403 van 1963.
Ik wis ook eigenlijk wel dat je een Saab hebt, vaak genoeg gelezen hier Afbeelding.
Had onlangs ook bijna een Saab cabrio gekocht, een 9.3 Aero van 2002. Echt een plaatje van een auto. Helaas wilde de eigenaar er op het laatste moment toch niet vanaf. Leuk me leuk om er een cabrio bij te hebben voor de Franse vakantie zolang de 504 nog niet af is.
Maar ach we hebben nu al 5 auto’s dus misschien maar goed dat het niet doorgegaan is.
Een 504, hebben mijn ouders ook twee van gehad, blijft een eigentijds model en nog steeds prachtig. Auto's, tja een virus waar je niet meer vanaf komt. Hier zijn het er hier 4 excl. de caravan (ook virus) maar incl. die SAAB. Leuk speelgoed allemaal, we mogen absoluut niet klagen. Maar als afwisseling doe ik qua woon-/werkverkeer alles met het OV... :D Niet altijd, want net zoals vandaag was het weer huilen met de pet op.... Uiteindelijk maar weer thuis gewerkt :mrgreen:
107 Daily (2011)
208 Fun (2018) Topstaat
Knaus (2023) Caravan
Arthur
Peugeot Freak

Bericht door Arthur »

Bart-Peugeot schreef: 08 jul 2024, 03:08 De 308 was afgelopen mei al in Denemarken en wel op Bornholm om wat meer de specifieke regio aan te geven.

Deze zomer gaat de reis met caravan naar de Ardèche en regio mont Ventoux. Ook naar Frankrijk dus.
Bornholm, zijn we ook geweest, heel leuk eilandje, dat was met de 308 SW HDI Business, ook een fijne auto die door Corona het veld heeft moeten ruimen voor de SAAB. Elk nadeel heb zijn voordeel.... :mrgreen:
107 Daily (2011)
208 Fun (2018) Topstaat
Knaus (2023) Caravan
Bart-Peugeot
Peugeot Die-Hard
Like! Gekregen: 21 keren

Bericht door Bart-Peugeot »

Ah dus jouw 308 is daar ook geweest. :D

Ja het is een leuk eiland. Er wordt daar echt geleefd door de mensen die er wonen. Touristen zijn er in de minderheid. Daardoor heel andere sfeer dan op de Hollandse wadden eilanden.
In bezit van een blauwe 308 SW 1.6 bluehdi BLE Pack (2015).
Arthur
Peugeot Freak

Bericht door Arthur »

31 graden was het er toen, uitschieter, max. 25 normaal. Bijna ook geen Nederlanders gezien. We hadden een huis gehuurd, via Malmo naar Ystad en daar de hovercraft naar Bornholm. Volgens mij staan er daar nergens verkeerslichten (?), geen politie gezien en spoorwegen bestaan ook niet. Het was in het verleden een gewild eilandje (DK/SW) en duitsers waren er ook niet weg te slaan, zelfs niet volgens mij toen de oorlog afgelopen was?
107 Daily (2011)
208 Fun (2018) Topstaat
Knaus (2023) Caravan
omvrut
Peugeot Newbie

Bericht door omvrut »

Wij gaan met de 308 naar Griekenland waar we met bijna alle Peugeots die we gehad hebben geweest zijn. Vraag me alleen wel af waar ik het beste het vignet van Zwitserland kan plaatsen aangezien de nieuwe 308 niet meer die handige kleefplekken heeft rond de achteruitkijkspiegel wat bij mijn vorige 308 wel het geval was.
308 SW GT Hybrid180 Rouge Elixir (2023)
PeugeotParkingOnly
Peugeot Freak
Like! Gekregen: 28 keren

Bericht door PeugeotParkingOnly »

Digitaal vignet regelen, geen plakwerk meer...
Peugeot 3008 Allure | 1.6 180 | 2019

+ Amazonite Grijs
+ Full-LED | Pack Drive Assist | Connect NAV + DAB | Visiopack 1
+ Keyless Entry & gemotoriseerde achterklep | Chrome spiegelkappen
+ Claudia Leder | Panoramadak | Comfort stoelen met verwarming & massage | Focal
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”