Apple Carplay draadloos

Aanwezig in de 308 III ( 2022-heden), in de 408 (Allen) en de 508 II (2023 -heden)
Plaats reactie
D4vke
Peugeot Fanaat
Like! Gegeven!: 2 keren

Apple Carplay draadloos

Bericht door D4vke »

Ik had gisteren een klein usb-c kabeltje gekocht voor mijn iPhone 15 aan te sluiten zodat ik in mijn 308 van Carplay gebruik kan maken, en tot mijn stomme verbazing werkt het sindsdien nu gewoon draadloos :D

Als ik de auto start, dan verschijnt er nu automatisch Apple Carplay op de toggle waar anders Mirror Screen staat. Als ik dan op de toggle duw, kan ik effectief gebruik maken van Carplay.

Zou er ergens een update geweest zijn want tot zover ik wist kon je enkel Carplay bedraad gebruiken.

GSM draait op iOS 17.1.1 en firmware van de auto is ook up to date.
Peugeot 308 SW 180 Hybrid GT-Pack
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 73 keren
Like! Gekregen: 211 keren

Re: Apple Carplay draadloos

Bericht door Peugeot-5008 »

Bij het IVI systeem is het idd draadloos. Zijn al genoeg andere topics over. Is geen firmware update geweest is al vanaf begin, is namelijk gewoon andere hardware.
Bij de SMEG (laatste generatie) en NAC is het bedraad.
Prive: e-2008 GT Pack 136 PK (Blue Vertigo, afneembare trekhaak)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
D4vke
Peugeot Fanaat
Like! Gegeven!: 2 keren

Bericht door D4vke »

Ahzo, goed nieuws dan.
Nochtans de eerste keer toen ik de telefoon verbonden had, heb ik wel een kabeltje moeten gebruiken want anders wou Carplay niet werken.

PS: indien er al genoeg topic over zijn, mag je deze gerust afsluiten. Heb nochtans gezocht vooraleer ik de nieuwe post maakte :D
Peugeot 308 SW 180 Hybrid GT-Pack
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 157 keren
Like! Gekregen: 269 keren

Bericht door Rick »

Geen probleem.
Sluiten doen we niet aan. wie weet komt er nog iets voorbij in de toekomst van een toevoeging kan zijn
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
Jerre77
Peugeot Newbie

Bericht door Jerre77 »

hoi iedereen,
ik spring even mee op dit draadje, ik denk dat we in onze nieuwe Rifter een NAC systeem hebben (zie foto) en dat carplay dan niet draadloos kan.... Bedraad hebben we alles wel geconnecteerd gekregen. En als de onze dan alleen bedraad kan, kunnen we dan zo een toestelletje kopen dat je tegenwoordig veel op sociale media ziet voorbij komen (zie link als voorbeeld) iemand daar ervaring mee? https://www.ottocastcarplay.com/products/play2video
20231231_071440166_iOS.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Peugeot Rifter 1.2 Benzine
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder

Als jij zon draad zo groot probleem vind dat je er een los toestelletje voor over hebt, dan kan dat zeker.
Voor de rest zou ik de draad lekker inpluggen. Carplay vreet batterij namelijk.
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Dandy
Peugeot Newbie

Bericht door Dandy »

Weet iemand of Carplay draadloos ook te gebruiken is in een Peugeot 208 GT uit 2022, heeft wifi en bluetooth dus zou draadloos moeten kunnen lijkt mij. Ik krijg het vooralsnog niet aan de praat, maar wil het wel graag gaan gebruiken.
Tips?

modedit:overdadige leestekens verwijderd
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder

Niet zonder hardware aanpassing. Zie het antwoord drie berichten boven de jouwe

Overigens welkom op het forum en leuk dat je ons hebt gevonden. Zou je nog wel even de forumregels willen volgen en jezelf voor willen stellen op de daarvoor bestemde plaats? Vertel daar, naast iets over jezelf, ook iets over je Peugeot. Denk daarbij bijvoorbeeld aan motorisatie, brandstof, uitvoering, luxeniveau etc etc en wellicht ook een stukje verleden wat je nog meer hebt gereden. Dat helpt bij het beantwoorden van vragen, nu én in de toekomst, en we weten wie we voor ons hebben. Dank je wel alvast
Plaats reactie

Terug naar “Multimedia systeem (IVI) met TomTom Navigatie en touchscreen”